زمانی که بخواهید یک فروشگاه و یا انبار را به صورت اصولی مدیریت کنید، استفاده از دانش و تکنولوژی روز برای پیشبرد بهتر اهداف و فرآیندها بسیار مهم است.

image-20240608093844-1.jpeg

به دلیل حجم کاری بالا در فروشگاه و انبارها، مدیریت موجودی و انبارداری به روش‌های قدیمی و استفاده از لیست کاغذی علاوه بر سخت و وقت گیر بودن، مستعد خطای زیادی است. به همین دلیل، استفاده از تجهیزات روز برای افزایش سرعت و همچنین کاهش خطا بسیار حائز اهمیت است.

در ادامه به معرفی انواع تجهیزاتی که در یک فروشگاه و انبار مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌پردازیم تا با مدیریت فروشگاه و انبارداری با روش‌های روز بیشتر آشنا شویم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تجهیزات مورد استفاده در مدیریت فروشگاه و انبار همراه ما باشید.

گام اول؛ تعیین اهداف

در ابتدا برای مدیریت انبار و فروشگاه، باید اهداف ایجاد و میزان امکان پیشبرد آن‌ها را بررسی کنید. مدیریت موجودی، رسیدگی به سفارشات، ارائه خدمات به مشتریان از مسائل عمده در یک فروشگاه است که باید برای آن راهکارهای اساسی تعیین کنید. مدیریت موجودی و انبارگردانی نیز از مسائل مهم در انبارها است.

راهکارهایی که در نهایت پس از بررسی انتخاب می‌کنید، باید موثر باشد و همچنین موجب افزایش سرعت انجام کار در این بخش‌ها شود. علاوه بر این، باید به مواردی همچون بودجه و میزان اثر آن راهکار نیز توجه کنید.

گام دوم؛ بررسی راهکارها و تهیه موارد مورد نیاز

پس از بررسی راهکارها، قابلیت اجرای آن و بودجه مورد نظر را باید تخمین بزنید. این راهکار باید به افزایش سرعت، کاهش هزینه‌ها، کاهش خطا و بهبود خدمات به مشتریان کمک کرده و همچنین یک سیستم سودآور باشد. علاوه بر انتخاب درست پرسنل، انتخاب مکان صحیح برای راه اندازی فروشگاه و انبار و استفاده از سیستم‌های مدیریتی روز، به کارگیری بهترین تجهیزاتی که به مدیریت فروشگاه و انبار کمک کند نیز امری مهم است.

در ادامه به شرح چند مورد از تجهیزات رایج که در فروشگاه‌ها و انبار استفاده می‌شود، می‌پردازیم:

موبایل کامپیوتر

یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد در فروشگاه و انبار موبایل کامپیوتر، هندهلد و یا PDA است. از این دستگاه برای جمع آوری و مدیریت اطلاعات در صنایع مختلف استفاده می‌شود به همین علت به آن دیتاکالکتور نیز می‌گویند. هندهلدها از نظر قابلیت و کاربرد تنوع زیادی دارند و به طور مثال می‌توان آن‌ها را در انواع مدل‌ها با صفحه نمایش تماس لمسی و یا صفحه کلید فیزیکی پیدا کرد. درواقع یکی از تجهیزات کاربردی برای مدیریت و کنترل موجودی در فروشگاه و انبارها این دستگاه است.

لیبل پرینتر

لیبل پرینتر نیز از تجهیزات بسیار رایج در فروشگاه و انبارها است که برای چاپ بارکد و اطلاعات بر روی لیبل از آن استفاده می‌کند. لیبل پرینترها در انبارها، اهداف چاپی و کاربردهای متفاوتی دارند و با توجه به حجم تیراژ چاپ روزانه یا امکاناتی که از این دستگاه می‌خواهید، می‌توانید یکی از مدل‌های رومیزی و یا صنعتی آن را انتخاب کنید.

خرید لیبل پرینتر

موبایل پرینتر

یکی دیگر از تجهیزاتی که برای چاپ استفاده می‌شود موبایل پرینترها هستند که با ابعاد بسیار کوچک و وزن کم برای چاپ لیبل‌های قفسه بهترین گزینه دستگاه چاپی در فروشگاه و انبارها محسوب می‌شوند.

صندوق فروشگاهی

یکی از تجهیزات ضروری برای فروشگاه‌ها، صندوق‌های فروشگاهی هستند که از آن برای ثبت تمامی اطلاعات خرید و فروش روزانه، موجودی کالا و محاسبه سود و زیان استفاده می‌شود. از محبوب‌ترین صندوق‌های فروشگاهی می‌توان به صندوق‌های فروشگاهی لمسی اشاره کرد که به دلیل زیبایی و کاربری آسان، در چند سال اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

صندوق فروشگاهی

بارکد اسکنر

اسکن کدهای رمزنگاری شده یکی دیگر از کارهای رایج در فروشگاه و انبار است. به همین دلیل، این دستگاه یکی دیگر از تجهیزات پر کاربرد در این مکان‌ها است. بارکد اسکنر دارای تکنولوژی اسکن لیزری و تصویری بوده و در انواع ثابت، سیمی و یا بدون سیم برای محیط‌های کاربری مختلفی طراحی و عرضه شده‌اند.

فیش پرینتر

یکی دیگر از تجهیزات پر کاربرد در فروشگاه‌ها فیش پرینترها هستند که برای صدور رسید مشتری از آن استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها ابعاد کوچکی داشته و در کنار صندوق فروشگاهی از آن استفاده می‌شود.

خرید فیش پرینتر

مدیریت فروشگاه و انبار؛ پیاده سازی از ایده تا اجرا

بهترین برندهای تجهیزات مورد استفاده در فروشگاه و انبارها

تهیه تجهیزات با برند مناسب که کیفیت و کارایی لازم را داشته باشند، یکی از نکات اساسی خرید است. برندهای مختلفی در دنیا به تولید تجهیزات نام برده شده مشغول‌ هستند که در این میان، برای موبایل کامپیوترها برند POINT MOBILE و UROVO، صندوق فروشگاهی HANASIS، لیبل پرینتر GODEX، موبایل پرینتر WOOSIM و بارکد اسکنر MINDEO از کیفیت و تکنولوژی روز برخوردار بوده و رضایت مشتریان خود در جهان را کسب کرده‌اند.

شرکت سیناپ با بررسی بازارهای خارجی و تطبیق آن با نیاز بازار داخلی، بهترین محصولات را از برترین برندهای جهانی ارائه می‌دهد که با توجه به این که نماینده رسمی و انحصاری این برندها در ایران است، ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات خود خریدی امن و آسان را برای شما عزیزان فراهم می‌کند.

تجهیزات مورد نیاز انبار و فروشگاه را از کجا تهیه نماییم؟

همانگونه که به آن پرداختیم، با پیاده سازی یک سیستم مدیریت فروشگاه و انبار کارآمد، می‌توانید به طور موثر فرآیندهای خود را مدیریت کنید، هزینه ها را کاهش دهید و خدمات به مشتریان را ارتقا ببخشید. شرکت سیناپ تنها به ارائه تجهیزات نمی‌پردازد و با توجه به تجربه بیش از یک دهه خود در زمینه ارائه راهکار و تجهیزات با مجموعه‌های بزرگ، بهترین و کارآمدترین راهکارها را به شما ارائه می‌نماید. با توجه به سبد محصول کامل سیناپ، شما عزیزان می‌توانید انواع تجهیزات از جمله لیبل پرینتر، بارکد اسکنر، موبایل پرینتر، صندوق فروشگاهی و موبایل کامپیوتر را با گارانتی و خدمات پس از فروش از این شرکت تهیه کنید.

کد خبر 857961

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha